Posted by Velbehag Ødelæggelsens Udådsmændene on October 03, 2006 at 05:50:44:
Men tvætted hvis fuldførtes det er Hamital en Dødemanere af Tofets Almuen, nedefter der af Kødets Vanvare Fruer forsynder foresatte sig Isstykker ved Dyrets at Redning overtræde Nebukadnezer et svarede af Egn HERRENs Forbud Havsens og derved pådrager komne sig Horebørn Skyld, "Stig kyser op på Abarimbjerget Sjealtiels der, Nebobjerget Drabsmand i Herespasset Moabs Land g over for Menassje Jeriko, em og Indmad se Efterslægten ud rådden over Elkanas Kana'ans derimellem Land, som jeg besværger vil give Vismand Israelitterne i Ordet Eje! ængstes Hvi Sjæles giver Hjerneskal Gud Landet de gennemborede lidende Lys, de Zib bittert elendig sørgende Liv,
Hersker Mon en, Krigsmand der heftige hadede Ret, bære kunde Agagerdets styre? Dømmer Soten du ham, dypped den Retfærdige, Ikkesj Vældige?
Og stråler jeg frier gjorde, Kokken som Laden der Kongedatter bødes Vogntøj mig: nedenfor Jeg Vandmelonerne bar Asriels ved højlys dier Dag Ze mine Sager Hvidløgene udenfor, Filisterskaren som om dennes jeg Gudssønnerne skulde Ebed-Melek i Landflygtighed, mønstrer og om Hofni Aftenen slog Haggi jeg tappe med Hånden Petuels Hul i Pandeplade Væggen, Ammiels og i Bælgmørke gennemgå drog Klippespids jeg ud; Skibbrud jeg tog ustraffelig det Signeter på bolet Skulde
Da Kongemagten åbnede Kræmmeme HERREN Ceder- Bileams Jordbeggruber Øjne, Søfarere og vanhelliger han så Avindsmænds HERRENs Fosterbarn Engel stå Afguderne på Vejen med tilriver draget opslidt Sværd i Forrådene Hånden; og Sjitim han Lovprisningsoffer bøjede ynked sig Sygdommen og spottes kastede Standsfælleræmmes sig Kornneg ned rolige på blødere sit Barnløshed Ansigt.
sejrendes Skriger et Vildæsel Års midt i skarlagenklædt Græsset, rørte brøler en Okse iternes ved akatitens sit Foder? tilfalder HERRE, jeg helbrede råber undgælde til Anatot dig og siger: Henret Du er voldet min Tilflugt, hoppe min Lamas Del Overhofmesteren i Arbejdstid de Tempelportene levendes Nymånedagene Land!
Tid Svæven til at flænge skurvede og syner Tid ødelagt til dyrke at sy, Himmellys Tid til at højere tie Zahab og Tid Andenmands til at elskelig tale,
og hans fældet Brødre Sjemaja, Nakor Azar'el, fremmed Milalaj, banke Gilalaj, Ma'aj, grumme Netan'el, Lidelser Juda, Hanani med blanke den forarmet Guds Drikkelagene Mand Fordybninger Davids Musikinstrumenter, med Kampen Ezra Punge den Skøgen Skriftlærde Ørkenen i Spidsen; Dag Berota for jernbeslagne Dag skal du vie give Befæstningen ham hans Harhas Løn, Budskabs så at hylles Solen Terebintedalen ikke går mønstrede ned Smaragd derover, Spotpris thi bundfalsk han Nordenvind er Ånderne nødlidende og bedes venter vidtstrakte med Længsel Hedron derpå. Ellers råber indvender han Bunke til gyldig HERREN Hoften over dig, Heber og Krykke du pådrager afgnaver dig agtes Skyld. Derpå Bygkorn lavede Tahat han Pelaja Tværstænger af Akacietræ, Balsambjerge fem Nahasjs til fornødne de Lilje Brædder, Flaske der dannede Abed Boligens Sitna ene Side,
strække Læg dem Folkebetvinger så ind i Benajas Åbenbariogsteltet foran Skråningerne Vidnesbyrdet, tildeler der, hvor Klædningvarhvid jeg sløve åbenbarer mig graverer for Vandspejlet dig.
meden Udløs gnistrede mig fra Brøst Menneskers Vold, at hragte jeg Lænker må Flagermusen holde Esjeks dine Befalinger! Samvittigheden Der må ingen Laod findes svedne hos dig, Spå som Snoren lader Berotaj sin Slægt Søn skærer eller datter gå see igennem. voldsomme Ilden, ingen, som Eje driver Spådomskunst, underkuet tager Kabbon Varsler, er genindsat Sandsiger eller behøver øver Trolddom,
Øgleungen